ANASAYFA » yazarlar » 
    YEREL MEDYA
    Gelişen değişen, teknolojiyle birlikte mesleki alanlarda değişim gösterdi. Gazete deyince akla ilk gelen büyük puntolarla yazılı gazetenin başlığı,siyah beyaz yada renkli fotoğrafların altında yazılı haber…
    Kısacası kağıt ve mürekkep gelirdi. Bugün gazeteler, internet ortamında yayın yapmaya başladı.

    Sanal ortamda, elle tutulmayan kokusu alınmayan bir gazetecilik anlayışı yayıldı. Haber, kaliteli olsun yada hiç olmasın. Önemlim olan internetteki siteye reklam alabilmek. Reklam pastası ne kadar büyük olursa, iştahlıları da o kadar artıyor.

    Artık hiç kimse doğru haberin, düzgün Türkçenin kaliteli fotoğrafın derdinde değil. Varsa yoksa, siteye alacak oldukları reklam, ardından getirecek olduğu paradır.

    Durum böyle olunca, gazete idam edildi, kalitesizlik baş köşeye oturtuldu. Bunun da adına internet gazetenin gençler tarafından sevildiği ve tutulduğu konuldu.

    Olsun efendim, biz teknolojiye karşı değiliz. Hepsi olacak, ama yerli yerinde olursa, daha düzgün olacaktır. Kimse kimseyi kandırmasın.

    İstediğiniz yere çevirebileceğiniz, istediğiniz dikteyi uygulayabileceğiniz bir toplum oluşturuldu. Fikir beyan etmeyen, fazla yorum yapmayan, önüne konulan her şeyi kabul eden, sorgulamayan daha doğrusu sorgulayamayan (!) toplum yaratıldı.

    Bilgisayar çağı dedik, iletişim çağı dedik ama en büyük iletişimsizliğin yaşandığı çağ olduğunu hiç söyleyemedik. İnternet aracılığıyla okurlarına gazete ulaştırdığını söyleyenler, yine büyük bir pastanı kocaman dilimini kapma peşinde.

    Yerel medyaya ayakta kalması için yeni kaynaklar yaratılmalıdır. Yerel medyanın daha özgür, daha demokratik olması için bu şarttır.

    Kimsenin himayesi altında kalmadan doğruları özgürce gazete sayfalarına taşıyan bir yerel medya yaratılmak isteniyorsa, medyanın ekonomi bağımsızlığı olmalıdır.

    Yerel medya her şekilde zor ayakta kalmaktadır. Aldığı resmi ilanlar sadece sigorta ve vergiye yetmektedir.

    Reklam gelirleri de, yaygın basına kayınca, yerel medyanın işi daha da zorlaşıyor. Kafalarda ki zihniyet; \"yerel medyaya verecek olduğum reklamı yaygın basında yayın yapan gazeteye versem daha ses getirir\".

    Düşüncesi ağır bastığından yerel medya, elindeki reklamı da kaybediyor.

    Sadece resmi ilan için çıkan gazeteler, araştırılıp, gereken yaptırımlar uygulanmalıdır. Mesleği sadece ve sadece gazeteci onlalar ayıklanıp, hak ettiği kazanç sağlanmalıdır.

    10.02.2011

    DUYGU KARAHASANOĞLU