ANASAYFA » yazarlar » 
    MÜŞTERİYE EZA,KARGOYA PAZAR
    Müşteri hizmetlerinde çalışmak sanıldığı kadar kolay ve basit değildir.Bürolara çalıştırılmak üzere alınan elemanların çoğu konulara vakıf olmamakla birlikte kullandıkları üslup da çok çirkindir.
    Müşteriyle bire bir görüşenlerin önce iyi bir eğitimden geçmesi gerekmektedir. Her şey ücret için yapılmalı. Biraz da müşterilerin istediği şekilde verilmelidir. Daha doğrusu müşteri her daim haklıdır. Müşteri hizmetinde çalışanlar bu bilinçle çalışmaları gerekirken, ne yazık ki bir çok yerde sadece gün ve saat doldurmak için çalışılmaktadır.

    Bir kargo şirketine adıma gelen paketin öyküsünü siz değerli okuyucularımla paylaşmak istedim. Paket, Samsun\'dan yola çıktı. Bir gün sonra Trabzon\'da ki kargo şubesine ulaşan paket, beklemeye alındı. Gerekçe, yanlış şubede inmiş.

    İnen paket aynı kargonun başka şubesine gitmeliymiş. Neyse efendim! Paket aynı kargonun yanlış şubesinde bir gün bir gece bekledi. Bir gün sonra doğru şubeye gitmek için yola çıkan paket, yanlış şubenin elemanları tarafından son anda fark edilmiş.

    Paket doğru şubeye bir şekilde ulaştı.Paketin acili yeti olduğunu söylesem de, paketin indiği yanlış kargo elemanı \"hayır efendim! Paket gelmedi, ben görmedim.\" Söylemesi kadının olaylara ne kadar vakıf olduğunu göstermiş oldu.

    O sırada bir bey kadın elemanın yanına gider ve konuyu anlamaya çalışır. Bilgisayara on- on beş dakika baktıktan sonra paketin gitmesi gereken şubeye gittiğini, oradan alınması gerektiğini söylerler. İtiraz edince, diğer şubeye telefonla aranır.

    Paketin teslimata çıkıp çıkmadığını sorarlar. Telefon görüşmesinden sonra paketin Kunduracılar Caddesinde olduğu ihbarı alınır. Kargo görevlisiyle birlikte yola düşeri,z. Hava soğuk ve yağmurludur.

    Islak parke taşlarında hızlı adımlarla ilerleriz. Kunduracılar Caddesine girdiğimizde ortada ne kargo arabası ne de dağıtıcısı vardır. Başka şubenin dağıtıcısı, \"aradığın arkadaş az önce buradaydı. Ancak şimdi yok.\" Der,

    Kargo görevlisi ve biz hayal kırıklığına uğradık. Ancak pes etmek yok. Çünkü paketin içinde kalıp vardır. Kalıp da gazete baskısında kullanılacaktır.

    Kargo görevlisi birkaç telefon görüşmesi yaptıktan sonra paketi adres teslimatına gittiğini söyler ve bizden ayrılır.Paket hala teslim edilmez. Kargo şubesini bir kez daha telefonla arayarak, durumu izah ettim.Aldığım yanıt; \"teslim edilecek efendim!\" der.

    Uzun ve meşakkatli yoldan sonra paket nihayet adrese teslim edilir.Ancak akşam da olmuştur.

    İşe adam değil de, adama iş verildiği süre içerisinde bu tür eylemlerle sıkça karşılaşırız. Müşteriye hizmet etmek de tarihin tozlu sayfalarında kaldı. Günümüzde en değerli bilinçsizlik ve eğitimsizlik oldu.Allah hepimizi cahillerden korusun.

    DUYGU KARAHASANOĞLU