ANASAYFA » yazarlar » 
    PARA,TONLA ARTAR
    Trafik kazalarının artmasındaki en büyük neden, kurallara riayet edilmemesidir.Her gün kaza haberlerini duymamıza rağmen trafik kurallarını çiğnemekten vazgeçemiyoruz.

    Karayollarındaki kara noktaların bulunması kazaların sayısını artırsa da, sürücülerin trafik kurallarına uymaması da, kazaları faciaya dönüştürmektedir.

    Süratli araç kullanmak, kırmızı ışıkta geçmek gibi kural dışı hareketleri marifet sayanlar,hem kendi,hem de bir başkasının canına kast etmektedir.Bunun yanına alkollü araç kullanmak eklenince,geri dönüşü olmayan yolun başlangıcı olmaktadır.

    Kazalara davetiye çıkaran bir başka neden de,yaya kaldırımlarına park edilen araçlardır. Yetkililere önce şunu sormak gerekir;yol kenarlarındaki kaldırımlar;otopark için mi,yayaların geçişi için mi yapıldı?Yayaların geçmesi için yapıldıysa! 

    Araçlar neden kaldırımlara park ediliyor? Araçların kullanacağı yollar,yayalar için yapıldıysa! Neden o yollardan araçlar geçiyor?

    Biz önce şunu ayıralım. Araç ve yaya yollarını. Yayaların yürümesi gereken kaldırımlara araçlar kesinlikle park etmemeli. Araçlar, kendilerine ayrılan yollarda seyir ettikten sonra araçlarını yaya kaldırımların yerine paralı yada parasız özel otoparklara park etmelidir. 

    Bu konuda yerel yönetimlere de büyük görevler düşmektedir. Bunların da, başında şehir plancılığı gelmektedir.

    Yıllarca adamın adamına iş verildiği için şehirler hala modern şehir hüviyetine bürünemedi. İmara açılan araziler, yine menfaat çıkar işiyle yürütüldü.

     Site anlayışından çok gece kondu zihniyeti hakim. Trabzon\'da içerisinde otopark, çocuk parkı ve dinlenme tesisi olan kaç site vardır?

    Yol kenarlarına gelişi güzel dizilen evler, şehrin görüntüsünü bozduğu kadar trafiğini de karıştırmaktadır. Kat maliklerin, araçlarını park edecek yeri olmadığından apartman önlerine park etmektedir.

    Her konu birbirine bağlantılıdır. Trafik kazalarından yola çıktık. Şehir plancılığına geldik. Bunların olması büyük paraları gerektirmiyor. Sadece işinin ehlilerinin iş başında olması gerekiyor.

    Adamın adamına iş yapmak her türlü toplum dışı felaketi beraberinde getirir. Adamcılık zihniyetiyle yola çıkmak yine geri dönüşü olmayan kazalara imkan tanımaktadır.

     Yirmi tonluk bir kamyona kırk ton mal yüklenip, karayollarında seyrine izin veriliyorsa, bunun suçluları kim yada kimlerdir? Karayolunda rüşvet vererek dolaşması, kimlerin aklına hizmet ediyor? Kimlerin pasta payını artırıyor?

    Bir can! Bu kadar mı ucuz? İnsan hayatı bu kadar mı değersiz? Canavar gibi karayolunda seyir eden sürücülere, rüşvet alarak göz yumanlar, insanlığı yok ettiğinin farkında mıdır? 

    Trafik kazalarının azalması isteniyorsa, öncelikle yirmi tonluk kamyonların kırk ton mal yüklenmesine müsaade edilmemelidir. Ayrıca karayollarındaki kara noktaların bir an önce düzeltilmesi gerekmektedir.

    DUYGU KARAHASANOĞLU