ANASAYFA » Haberler » ABYB GENEL BAŞKAN YARDIMCISI DR.ÜMİT NURHAN;“İŞ ADAMLARI STRESİ YENMELİDİR”
ABYB GENEL BAŞKAN YARDIMCISI DR.ÜMİT NURHAN;“İŞ ADAMLARI STRESİ YENMELİDİR”
ABYB GENEL BAŞKAN YARDIMCISI DR.ÜMİT NURHAN; "İŞ ADAMLARI STRESİ YENMELİDİR"
ABYB GENEL BAŞKAN YARDIMCISI DR.ÜMİT NURHAN;"İŞ ADAMLARI STRESİ YENMELİDİR"

Anadolu Basın Yayın Birliği(ABYB) Genel Başkan Yardımcısı Dr.Ümit NURHAN; İşadamlarına stresi yenme taktiği hakkında bilgi aktarımında bulundu.

"İşimiz hayatımız için çok büyük önem taşısa da diğer birçok olanaklar çalışmamıza bağlıysa da her şey değildir. Ailelerimiz, dostlarımız, ilişkilerimiz, hedeflerimiz, ideallerimiz, hobilerimiz de büyük önem taşır" diyerek sözlerini sürdüren ABYB Genel Başkan Yardımcısı Dr. Ümit Nurhan; İşadamları neden daha fazla stres yaşar ve stresi yenmede neler yapılabilir? Konularına yer verdi. Dr. Nurhan, işadamlarının neden daha fazla stres yaptıklarını, "daha yaratıcı ve hırslı olmaları, daha fazla sorunla karşı karşıya gelmeleri, daha çok insanın sorumluluğunu taşımaları, toplumsal, sosyal-ekonomik değişkenlere daha duyarlı ve açık olmaları, zamanı daha hızlı tüketme ve zaman sorunu yaşamaları, işadamlarının çoğunun A tipi olması (mükemmeliyetçi, kontrollü, misyon sahibi olma vb.) iş yıpranmasının fazla olması, iş yoğunluğunun aile yaşamını etkilemesi" olarak dile getirirken işadamlarının stresi yenme konusunda neler yapabileceklerini şu şekilde açıkladı: "Çalışma ortamınızı rahatlatın. Isıyı ve ışığı ayarlayın. Odanızda ergonomik malzeme kulanın, odanın sağlıklı ve güvenli olduğundan emin olun. Hedefleri belirleyin ve sıraya koyun. Öncelikleri belirleyin. Sadece işinizle mutlu olmayın, ailenize ve çocuklarınıza zaman ayırın. İş-ev ayırımı yapma, eve iş götürmemeye dikkat edin. Yaşamak için çalışmalı, çalışmak için yaşanmalı (iş kimliğiyle şahsi kimliği ayırma). Molalar verin, bazen işten uzaklaşmak gerekir. İş dışı hayatınız ve kimliğiniz olmalıdır. Sosyal aktivitelere katılın ve görev alın. Hobi olarak kendinize dayanışma çerçevesi içerisindeki kuruluşlarda yer verin. İş dışı bir hayatınız ve kimliğiniz olsun. İş konuşmadığınız arkadaşlar edinin. İş kimliğini kullanmadığınız alanlar olsun. Çok iş yüklenmeyin, süper insan olmaya çalışmayın, astlarınızı, işçilerinizi ve çalışanlarınızı iyi kullanın, yönlendirin, yardımlaşın. İşi hep aynı saatlerde bırakarak, kendi zaman kuralınıza uyma gibi bir programla çalışın. Düzenli beslenmeye dikkat edin. İfadeci olun. Stresliyseniz açıkça söyleyin. Özür dilemesini bilin. Açık olun, sizi anlarlar. İşleri ertelemeyin, yorgunluk ve stres işleri, randevuları ertelemeye yol açar. Dikkatli olun, işleri ve randevuları ertelemeyin. Düzenli olun, ajanda ve kayıt tutun, fazla kontrolcü olmayın. Kırgınlıkları çabuk çözün, alıngan olmayın. Kendinizi ödüllendirin, plan değişmelerine hazırlıklı olun." Dr. Ümit Nurhan'ın; belirttiği tavsiyeler doğrultusunda "işadamlarının daha rahat bir yönetim ve verimlilik ilişkisi kuracağını belirterek, işadamlarının en çok karşılaştığı sorun olarak konsantrasyon bozukluğu, sıkıntılar ve gerginliğin olduğunu" belirtiyor ve bu sorunların bertaraf edilebilmesi için ise; "düşünce dağınıklığını engellemek, dikkati yapılacak iş üzerine yoğunlaştırmak gerekiyor. Çalışma ortamının bezenmesi, sevilen bir çiçeğin masanıza ya da sehpaya konulması, sevdiğiniz kitabın okunması ve müzik dinlemek rahatlatıcı, dikkat çekici ve toparlayıcı olur. Küçük çaplı eğlencelerin konsantrasyon eksikliğini gidereceğini belirten Dr.Nurhan; "işyerlerinde rahat edilmesinin işlerin de olduğunca iyi yerine getirilmesini sağlayacağını" ifade etti. Dr. Nurhan, "kriz ve iş sıkıntılarının tüm insanlarla, çalışanlarla ve işçilerle paylaşıldığı düşünülmesi gerektiğini" söyleyerek "kritik anlarda direncin ve umutların yitirilmemesinin önemini" belirterek "işadamlarının; topluma ve ülke ekonomisine yaptıkları katkıların da göz ardı edilmemesini, çalışma hayatında karşılaşacakları sorunların çözümünde anahtar rolünü oynamaları da başarıyı beraberinde getirir" dedi.Tüm Haberler için tıklayınız »