ANASAYFA » yazarlar » DUYGU KARAHANOĞLU
    BOŞ GEZENLERE KALFA
    Boş gezenin boş kalfaları olmak için her yıl binlerce genç bu mesleğe atanıyor.
    Her biri iyi olmak uğruna gecesini gündüzüne katıp dershanelerde yada sözde eğitim yuvalarında çalışıyor.

    İki milyona yakın genç yarış atı gibi 195 dakikalık sınavda başarılı olmak için emek terleri döktü.

    Sonuç, önceki yılların tekrarı!.. yanlış sistemin, yanlış sınavı elbette yanlış olacaktır. Burada ki, amaç nedir? Topluma faydalı birey yetiştirmek mi yoksa diplomalı boş gezenlere kalfa yetiştirmek mi?

    Sistemin yanlışlığı, yetenekli gençleri gölgede bırakarak, yeteneksizleri istemeden bir yerlere getirmektedir. Sekiz yıllık ilköğretimde yeteneğe göre sınıf yapıp, onuncu sınıfta branşlaşma olmadıkça, her yıl ÖSYM\'nin kapsında iki milyon genç sıra tutar.

    On bir yıllık eğitimi 195 dakikada sınırlı tutmak robot öğrenci yetiştirildiğine iyi bir örnek teşkil eder.

    Öğrenci bildiğini de unutması doğaldır. Ünlü komutan Napolyun\'u uyandırmak isteyen askerine söylediği söz çok ilginçtir.

    Beni sınava mı çağırıyorsun.Hayr efendim, savaşa gidiyoruz.Bende sınav zannetmiştim.

    Demek ki, sınava girmek savaştan da zordur. Birde geleceğini ÖSYM sınavına bağlayan gençlerin durumunu düşünmek gerekir. Bir tarafta aile baskısı, diğer tarafta kendi psikolojik durumu.

    Sınav dünyanın sonu değil. Ancak sınavı kazanamayan gençlerin bazıları dünyanın sonu görmektedir.

    Olayın acı taraf, kendini yeterli görmeyen genç kız, yerine bir başkasını koyarak sınav kazanmayı hayal etmesinin altında yatan gerçek, kırk iki yaşında bir adamla evlenmek istememesiydi.

    Sistemin çarpıklığı o kadar geniş yelpazeye yayıldı ki, düzeltmek imkansız değil, mucize. Her beyin kendi düşüncesini beğendiğinden toplumun ihtiyaç duyulan hizmetleri yerine getirilemiyor.

    Çarpık düşünceler, istenilen verimi yakalayamadığından çekilen sıkıntıların temeli atılmış oluyor. Hedef büyük olursa, projeler üretilip, pazarlar bulunur.

    Hedef küçük tutuluyorsa, içe dönük kapanıklık olur.

    ÖSYM sınavıyla ancak beyni bulanık, kendinden emin olmayan gençler, gündeme gelir.Vicdanı hür, beyni hür bireylere ihtiyaç vardır.

    ÖSYM sınav yerine ilk sekiz yılda öğrencinin yeteneği keşfedilip, o alanda eğitim almasına imkan tanınmalıdır. Aksi her yıl boş gezenlere kalfalar eklemektir.

    FATMA KARAHASANOĞLU